Ez van –  Blog –  Tudatmódosítók –  Salátástál –  Terápia –  Sorskönyv nélkül –  Olvasókönyv –  Képmutatás –  Kijárat...

Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
         „Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
   –   Ez bármire igaz.

Birtalan Balázs naplója

Birtalan Balázs Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005)

péntek, július 06, 2007
15:25
 
„Magánügy-e a homoszexualitás?”


A poszt címe azért van idézőjelben, mert idézet. Idézet önmagamtól: a tíz évvel ezelőtt megjelent könyvem Miért kell beszélni róla? c. fejezetének egyik alfejezete. Az előző poszthoz írott egyik kommentben jött elő megint ez a téma. És tíz év óta sem tudok mást mondani, mint amit akkor mondtam:

E fölvetés az utóbbi idők terméke, azé a szkeptikus liberalizmusé, amely azt mondatja a már idézett átlagemberrel: „Azt csinálnak az ágyban, amit akarnak, engem nem érdekel, hagyjanak békén! Minek beszélni róla? Magánügy!”

A magánügy olyasvalami, ami az egyén privát szférájából érdemben nem nyúlik át más emberek életébe, illetve más emberek azt érdemben nem befolyásolják.

A szexualitás ilyen értelemben elvileg valóban magánügy. A homoszexuálisok pedig mit sem szeretnének jobban, mint azt, hogy életük azon területe, amely másoknál, a többségnél ténylegesen, az Alkotmány által védetten privát szféra, náluk se legyen közpréda, gúny, nevetség és a középkort idéző jogszabályok tárgya. Közkeletű megfogalmazással élve: a társadalom ne nyúlkáljon senkinek az alsónadrágjában!

Ez lenne az ideális. De amíg a környezet és az állam támad, a melegek védekezni kényszerülnek. Cikkezni, felszólalni, tüntetni, demonstrálni. És ez – jó-e vagy sem – így logikus: amíg a külvilág nem hagyja, alkalmasint megakadályozza, hogy valakinek a szexuális orientációja magánügy legyen, addig nincs joga elvárni, hogy maguk az érintettek akként kezeljék.

A szexualitás magánügy. Az igazságtalanság közügy.

Más emberek testi–lelki–egzisztenciális megnyomorítása, az ezzel való hallgatólagos egyetértés: igazságtalanság. Ami ellen föl kell szólalni minden jóérzésű embernek, kiváltképp, ha magát Jézus követőjének tartja, függetlenül saját szexuális beállítottságától.


És még valami. A statisztikák szerint tíz férfiból legalább egy nagy valószínűséggel homoszexuális. A legtöbb ember pedig jóval több mint tíz ismerőssel, rokonnal, baráttal rendelkezik. Tudtán kívül körülveszik őt melegek, akikkel naponta találkozik, beszélget, dolgozik, sörözik – vagy éppen imádkozik. Itt nem jelentkezik konfliktus. Ha valaki homoszexuális, és azt kényszerűségből, de gondosan titkolja (ezt képmutatásnak hívják), azt többnyire elfogadja környezete. Ha ugyanő korrekt módon feltárja magát, kilép a rejtőzködésből (ezt nevezik – ma már gyakorlatilag minden nyelven – coming outnak), akkor jó eséllyel megtapasztalja az elutasítást. Pedig ugyanúgy néz ki, mint azelőtt évekig, ugyanúgy végzi a munkáját, éppoly mértékben kötődik vagy nem kötődik társaihoz, mint addig – egyszóval semmi nem változott meg rajta vagy benne –, mégis igen gyakran kiközösítés lesz az osztályrésze.

A társadalom nem az egyes homoszexuális embert veti meg, hanem magának a homoszexualitásnak a gondolatát, valamint egyáltalán a gondolkodást és az őszinteséget. Ezt E.M. Forster Maurice c. regényének zárójegyzetében már 1960-ban megfogalmazta:

...Amit a közvélemény nem visel el, az nem maga a homoszexualitás, hanem a tény, hogy gondolkozni kell róla. Ha észrevétlenül közénk szivároghatna, ha máról holnapra elismerné egy apró betűvel nyomtatott rendelet, nagyon kevesen tiltakoznának.

Ha viszont így áll a helyzet, akkor nem az őszinte – adott esetben homoszexuális – ember a beteg, hanem maga a társadalom, a közgondolkodás. És egy ilyen össztársadalmi betegségbe mindahányan belehalhatunk, függetlenül szexuális hovatartozásunktól. A gyógyítás mindannyiunk közös érdeke és kötelessége. Ennek egyik módja az igazság keresése és kimondása. Többek között ezért érdemes – és kell! – beszélnünk a homoszexualitásról; ez a válasz a fejezet címében feltett kérdésre.


Pár év múlva a közbeszédben már nem „magánügy – nem magánügy” – megfogalmazásban tematizálódott a kérdés, hanem vádként megfogalmazva, ekképpen: „Kirakatba teszik a szexualitásukat!” – Erre is belső kényszerként jelentkezett, hogy reagáljak. A Válaszd az életet! c. könyvben így írtam erről:

Gyakran elhangzik, hogy a melegek és leszbikusok szándékosan provokálnak a viselkedésükkel. Ezzel kapcsolatban észre kell vennünk, hogy a társadalom kettős mércét alkalmaz: bizonyos gesztusok természetes módon tartoznak hozzá egy szeretetkapcsolathoz. E gesztusokat a heteroszexuális pár esetében senki nem tekinti feltűnősködésnek, azonos nemű szerelmesek között azonban sokan provokatívnak ítélik.

  • Ha egy heteroszexuális pár kézen fogva sétál a körúton, az szolid és visszafogott. – Ha egy meleg pár kézen fogva sétál: kiviszik a szexualitásukat az utcára.
  • Ha egy fiú egy szál rózsával várja barátnőjét a pályaudvaron: „milyen kedves, lovagias.” – Ha a barátját várja egy szál rózsával: „a hülye köcsög, szándékosan tüntet a buziságával!”
  • Ha egy férfi kiteszi az irodában íróasztalra a menyasszonya fényképét: mindenki gratulál, milyen csinos. – Ha egy férfi a barátja fényképét teszi ki: dicsekszik a homokosságával.
  • Ha a „Jé, miféle gyűrű van az ujjadon?” kérdésre a válasz: „eljegyeztük egymást a barátnőmmel”, a reakció: „Gratulálok!” – Ha a válasz: „a barátomtól kaptam”, a reakció: „Miért nem maradnak meg ezek a hálószoba falai között?!”
  • Ha a „hogy hívják a kedvesedet?” kérdésre a fiú válasza „Éva”, mindenki ujjong. – Ha „Ádám”: provokáció.


Ez a szöveg is évekkel ezelőtti. Visszakanyarodva a mához: egy Semjén Zsolt által jegyzett mai nyilatkozatban (amelynek a lényege szokás szerint az, hogy az SZDSZ-t keresztényi irgalommal elküldik a halál faszára) ez áll: „A KDNP az emberek szexuális irányultságát magánügynek tekinti, amibe se az állam, se a politika ne szóljon bele.”

A fentiek tükrében talán nem kell túlmagyarázni, hogy ezen állítás első fele miért mocskos, szemforgató hazugság.

Címkék: , , ,


Hozzászólások:


Igazad van, ezt a "magánügy" érvet sokan mocskos célra használják, igazsgágtalanságok fedoneveként. Két dolgot fuznek ehhez hozzá (bár nagyon sok mindent lehetne).

Én soha kapcsolatot szimbolizalo gyurut nem hordtam, mas nevet, mint a magamet nem viseltem, holott hetero leven szabad lett volna. Tudom, minden melegnek igaza van, ha azt mondja, hogy ez mas. Nagyon mas volt zsidokent viselni a sarga csillagot, mint nem zsidokent szolidaritasbol. Remelem értheto az analogia.

Engem baromira irrital az is, ha politikai ervkent barki egy ember peldas csaladi eletet hozza fel:ahhoz is mi kozom.

Remelem, sikerult érzekeltetnem, hogy én a "maganugy" kijelentest nem valami igazsagtalansag vagy eloiteletesseg fedonevekent hasznalom.

Sajnalom, ha korabbi kommentem esetleg felreertheto voltaval barkit megbantottam. Ha igy lett volna, bocsanatot kerek. Hiszen en meg a zsidozas minden formajara vagyok extra erzekeny.



Szerintem meg a homoszexualitás nem magánügy.
Amíg jogi, gazdasági, erkölcsi hátrány származik belőle, addig nem lehet az.
Ameddig a társadalom különbséget tesz homo és hetero között, addig beleavatkozik a hálószoba-dolgaiba, mégpedig alaposan. Ameddig az egyén dönthet, hogy elfogad-e homoszexuális politikust/orvost/tanárt, addig beleavatkozik a másik egyén háloszoba-dolgaiba.
Én még nem hallottam olyan véleményt, hogy egy szülő azt mondaná, amikor beiratja kislányát egy iskolába, hogy nem bánom, ha a tanárja heteroszexuális, csak a kislányomnak haggyon békét. Ezt magánügy megsértésének tartaná. De ha egy homoszexuális tanár lenne a fia tanárja, már érdekelné a tanár hálószoba-ügyei.
Márpedig amíg a társadalom, a közösség beleavatkozik a homoszexuálisok magánügyeibe, addig bizony szükséges a homoszexuálisoknak a magánügyeiket "kiteregetni", azaz megismertetni önmagukat. Hogy nem mások, mint mások.

Kata



Persze hogz nem maganugy a buzisag, a buzulas!! Szegyen, nemzeti szegyen hogy koztunk vannak a buzik, a beteg, pervertalt, homoszexualis allatok, ki kell ezt mondani, nem hallgatni rola, hanem szetutni meg addig, mielott ez nepbetegsegge fajul elboritja, degeneralja az egesz orszagot! Le a buzikkal!! Le Birtalannal, le FRriderikusszal aki mar a mediaba, telefvizioba is bevitte homoszexualitast, le Varnus Xaverral, le Romsauer Lajossal!! Buzik! Buzik! Buzik! Kocsogok! Terjetek a jo utra!!



Kovi! Ugye te is...?
Naaa...
Te! Te csupor.



A gyülölet ilyen lázas formája egy igazi lelkibetegség jele. Vedd komolyan! Szegény gyülölködök, tényleg sajnálnivalóak vagytok. Csak találgatni tudok mitöl lettetek ilyenné? Alkoholista volt netán valamely szülötök? Esetleg mind a kettö? Nem simogatott meg gyerekkordoban senki este mikor lefeküdtetek? Cumi helyett pofon járt? Apátok agyonvert mert onaninizáltál? Fertöztök! Iszonyodom töletek! Ti ugyan nem vagytok buzik, de kisgyermekeken élitek ki beteg lázálmaitokat. Ha lelketek állapota valami csoda folytán szemmel láthatóvá válna, himlös gennyes sebek borítanák el testetek, üszkös végtagjaitokon csak csúszhatnátok és mászhatnátok mert nem vagytok külömbek a férgeknél.



Kedves Berzsi!
Eltuloztad egy kicsit!! Nem vagyok beteg!! Nem is gyűlölök!!! Az egyes homokosokat nagyon sajnálom nem tehet senki arról, hogy ilyennek született... Próbáljon megváltozni, de úgy tuxdom, ez nehezen megy, és ha nem sikerül, hát akkor mit csináljon? A homokosság nyilt felvállalását normálisként való feltüntetését és propagálását viszont elitélem mert ez a családokat a magyar nemzet szaporodóképességét, általánosságban a társadalmi hagyomány "szövetét" rombolja...



Kedves Kovács!

A te szaporodóképességedet mennyiben rombolja az a valami, amit "homoszexuális propagandának" neveznek? Ilyen gyönge lábakon áll a heteroszexualitásod? Attól, hogy ha az év 365 napjából egyetlenegyen 2000 meleg végigmegy a városon (miközben kilencmillió-kilencszázkilencvennyolcezer másik ember nem vonul végig rajta) -- szóval ettől te kísértésbe esel, és elkezdesz vonzódni a saját nemed felé?

Vagy ha akár mindennap, a nap 24 órájában egyfolytában melegfilmket sugározna a tévé, ettől meginogna a heteroszexualitásod?

Nem hiszem. Mint a hogy a melegek homoszexualitása sem "inog meg" attól, hogy állandóan ki vannak téve a heteroszexuális propaganda nyomásának, óvodáskortól kezdve, életük minden napján. Sőt, sokunkat még meg is próbálnak erőszakkal átnevelni -- hasztalan.

Téged (és senki más heterót) senki nem akar erőszakkal átnevelni. Valóban úgy gondolod, hogy a melegek puszta láthatóságától bárki heteró heteroszexualitása odaveszne?

Meg kell mondjam: akkor nagyon rossz véleménnyel vagy önmagagadról, és szívemből sajnállak.



Balázs már megint lucidus - és sz'tem megint megnyerte a vitát.
Üdvözlettel:
Tapsifüles


Megjegyzés küldése

<< Vissza


Címkék:

5K, Add tovább, Agymenés, Apa, Brühühü, EMK, Emlék, Életkor, Felmutatható, Film, Gasztro, Halál, Humor, Húbazmeg, Hüjeblogger, Jog, Kapcsolatok, Kisebbség, Kommunikáció, Kopipészt, Könyv, Lakás, Melegség, Nyaralás, Panaszkönyv, Politika, Pszicho, Rádió, Súlyos, Szemműtét, Szomatik, Sztori, Számvetés, Tavasz, Ünnep, Vallás, Vendéglátás, Vers, Világ+ember, Virtuál, Zene



Terápiás olvasókönyv
Pszichológiai témájú irásaim gyűjteménye

Sorskönyv nélkül
Pszichológiai blogom

Sématerápia
Általam szerkesztett oldal


2015-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Felmászok a létra, Napkút Kiadó, 2015.

Felmászok a létra
(versek)


2009-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Művirágok a szimbolizmus oltárára, Katalizátor Kiadó, 2009.

Művirágok a szimbolizmus oltárára
(versek)


2008-ban megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Aszalt szilva naplementekor (mémtörténetek), Katalizátor Kiadó, 2008.

Aszalt szilva naplementekor
(mémtörténetek)


Korábbi hónapok:

január 2005 | február 2005 | március 2005 | április 2005 | május 2005 | június 2005 | július 2005 | augusztus 2005 | szeptember 2005 | október 2005 | november 2005 | december 2005 | január 2006 | február 2006 | március 2006 | április 2006 | május 2006 | június 2006 | július 2006 | augusztus 2006 | szeptember 2006 | október 2006 | november 2006 | december 2006 | január 2007 | február 2007 | március 2007 | április 2007 | május 2007 | június 2007 | július 2007 | augusztus 2007 | szeptember 2007 | október 2007 | november 2007 | december 2007 | január 2008 | február 2008 | március 2008 | április 2008 | május 2008 | június 2008 | július 2008 | augusztus 2008 | szeptember 2008 | október 2008 | november 2008 | december 2008 | január 2009 | február 2009 | március 2009 | április 2009 | május 2009 | június 2009 | július 2009 | augusztus 2009 | szeptember 2009 | október 2009 | november 2009 | december 2009 | január 2010 | február 2010 | március 2010 | április 2010 | május 2010 | június 2010 | július 2010 | augusztus 2010 | szeptember 2010 | október 2010 | november 2010 | december 2010 | január 2011 | február 2011 | március 2011 | április 2011 | május 2011 | június 2011 | július 2011 | augusztus 2011 | szeptember 2011 | október 2011 | november 2011 | december 2011 | január 2012 | február 2012 | március 2012 | április 2012 | május 2012 | június 2012 | július 2012 | augusztus 2012 | szeptember 2012 | október 2012 | november 2012 | december 2012 | január 2013 | április 2013 | május 2013 | június 2013 | augusztus 2013 | szeptember 2013 | október 2013 | november 2013 | december 2013 | március 2014 | április 2014 | május 2014 | június 2014 | október 2014 | december 2014 | január 2015 | február 2015 | március 2015 | április 2015 | május 2015 | július 2015 | augusztus 2015 | szeptember 2015 | november 2015 | december 2015 | február 2016 | március 2016 |


Így írok én – A jelen blog paródiája (by Jgy)
Így írok én 2. – Ua. (by Ua.)


>>> LEVÉL <<<



látogató 2005. január 10-e óta