Ez van – Blog – Tudatmódosítók – Salátástál – Terápia – Sorskönyv nélkül – Olvasókönyv – Képmutatás – Kijárat...
Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
„Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
– Ez bármire igaz.
Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005) |
kedd, július 10, 2007
14:33 Miért értelmetlenség az istenkáromlás fogalma
Címkék: Kopipészt, Melegség, Vallás Hozzászólások:
Jo, Balazs, akkor most az egyszer Te probalj meg egyutterzo lenni. Nekem rosszul esik, hogy valaki ily modon feloltozve paradezik (teljesen mindegy, hogy gay, vagy nem. Erdektelen.) De nekem banto. Es talan ezt is meg lehet erteni.
Kedves Névtelen,
Nem volt szándékomban reagálni, de mivel felmerült a nevem - szeretném megerősíteni, hogy valóban nem én voltam az említett Kata.
Oncogito Katával (nem csak épp vele) egyetértek. Nem az istenkáromlás miatt durva ez a cselekedet (vagyis nem azért, mert Istent sérti), hanem azért, mert embereket sért. Éppúgy, ahogy a "rohadbuzi" joggal sérti a meleg embert, ha mégoly biztos is abban, hogy szexualitása érzelmileg és erkölcsileg is elfogadható. A kirekesztés mindenképp bántó, még akkor is, ha a keresztény többség (vagy valamely tagja) ellen irányul
Azzal én is maximálisan egyetértek, és Balázzsal már korábban is beszéltünk róla, hogy a meleg büszkeség kapcsán tartott felvonulás - hozzáteszem, pont a felvonulást támogató meleg bárok miatt - polgárpukkasztó hatást érnek el. Polgárt pukkasztani bizonyos esetekben hasznos lehet, de ez az ügy pont nem olyan. Ebben a környezetben - az amúgy értékes rendezvénysorozat leglátványosabb elemeként - a lehető legrosszabb hatást éri el: az amúgy is meglévő sztereotípiákat támasztja alá, erősíti meg. Bevallom: amit a kamionokon látok, engem sem ösztönözne arra, hogy meg akarjam ismerni nem csak az embert, de magát a jelenséget sem! A meleg felvonulásnak talán pont azt kéne mutatnia, hogy ugyanolyan konszolidált, hétköznapi emberekről van szó, mint bármelyik hetero esetében. Még akkor is, ha a heterok között gyakran betegebb szexuális abberrációkat találni, mint a melegek esetében. Csak éppen azokról olyan ritkán tudunk, hogy azt mondjuk rá: kivételes eset, és ezért csak egyetlen személlyel azonosítjuk. Míg a melegség amúgy is kevésbé elfogadott, és ráadásul a kirakatban olyan bábuk vannak, amik nem "eladják a terméket, hanem elriasztják a vevőt".
a "rohadt buzi" egyértelmű értékítélet egy emberről. én nem hiszem, h az, ami a kamionon egy valaki véleménynyilvánításaként látható volt, egyértelmű értékítélet lenne egy v több emberről. sztem sokkal inkább egy szerepet, mégpedig egy egyházi, a melegeket érintően (részben) közéleti szerepet próbált nevetségessé tenni
Csaktom, én elvesztettem az érvelésed fonalát. Ha tőlem kérded, hogy "a vélemény szted miből és hogyan próbálja meg kirekeszteni a kiket is", akkor kérlek, konkretizáld. Szívesen válaszolok, de nem hiszem, hogy ez - mármint az én véleményem -itt most már különösebben fontos lenne.
eszter, azt mondtad, h "A kirekesztés mindenképp bántó, még
"A meleg felvonulásnak talán pont azt kéne mutatnia, hogy ugyanolyan konszolidált, hétköznapi emberekről van szó, mint bármelyik hetero esetében."
Kata, a mások nem mások, mint mások. Éppugy mindenféle ember megtalálható köztük, mint mindenütt a világon.
Szia, Balázs!
Én személy szerint nem látok hibát Balázs gondolatmenetében, mert (ha véletlenül most jól értelmezem amit írt - de ha nem, ugyis kiigazít) ő is arra utalt, hogy az emberi érzés az, ami sérül.
Elnézést, még annyit hozzátennék a biztonság kedvéért, bár talán így is érthető, mit szerettem volna, hogy: az általad - teljesen jogosan - megemlített isteni "megsérthetetlenség" általad nem kellő mértékben való átgondolására igyekeztem utalni, vagyis arra, hogy nem mondtad ki, hogy ÉPP AZÉRT kártékony Istent "sértegetni", mert az itt, a Földön, köztünk, emberek között fejt ki rossz és kellemetlen hatást, rombolja a hitét azoknak, akiknek nem függ olyan erővel Istenen a szeme, mint mondjuk egy potenciális szentnek. Vagyis Istent nem lehet megsérteni, épp ezért az ezzel való próbálkozás csakis egy emberi léptékű, "sátáni" propaganda célja lehet, az emberek ellen. És a mulatságos az, hogy elismerve, Istennek milyen fontos az ember, valamiféleképpen ebből, bár, mondom, az emberen keresztül, önkéntelenül is csak őt találva meg célként, mégis megvalósul a sértés Isten ellen. Mert szereti az embert.
Szia!
Kedves Eck,
Kedves Balázs!
Kedves Csaktom, kissé túlgörögtek rajtunk az események. De azért válaszolok. Úgy érzem, hogy ez a reverendás-bibliás dolog a reverendát és bibiliát tisztelő emberek meggyőződését teszi nevetségessé, és így kirekeszti ezeket az embereket azoknak köréből, akiknek az így demonstráló az életmódra, a gondolkodásmódra vonatkozó szabad döntés, valamint a tiszteletben tartottság jogát vindikálja.(Gondold csak meg, mi lenne a reakció(d), ha az illető zsidó/muszlim/buddhista, nem pedig keresztény jelképeket használt volna. Pedig végeredményben, a dolog lényegi tartalmát illetően ez tökmindegy, csak épp más-más embereket sért.)
De főképp azért ne vitatkozzunk ezen, Csaktom, mert azt nyilván Te sem gondolhatod, hogy ez a lényeg. És abból, amiket kommentként írtam, nem ezt a mondatomat tartom központinak. Szerintem a lényeg az, hogy vérlázító (és ezzel keveset mondtam) az a fajta fizikai agresszió, amiről Balázs utóbbi posztja(i) szólt(ak).
bevallom, abban a reményben folytattam a vitát, h a kirekesztésre vonatkozó véleményed nem ízlésbeli ítéleten alapul. persze, mondhatjuk, h a negatív véleményt megfogalmazó kirekeszti a vélemény címzettjét az általa pozitív módon véleményezettek köréből, csak ez akkor sem kirekesztés, ha ily módon sikerült mégis annak neveznünk. merem hinni ugyanis, h a kirekesztés több, mint puszta szóhasználat
"nem több, mint egy végtelenül egyszerű szellemi művelet. Vagyis önmagában haszontalan."
Tudom, hogy ez nem kívánságműsor, de én személy szerint rettentő boldog lennék, ha egyszer kifejtenéd a véleményedet a Keresztes Hadjáratokról, illetve az ezekkel esszenciális értelemben egyenértékű keresztényi akciókról. Úgy érzem, ez akár tökéletesen magába szippanthatna minden kérdést, ami most, a kommentekben és a postodban felmerült.
annak fényében, hogy Istent nem lehet káromolni, hogyan értelmezed ezt az igeszakaszt? << Vissza |
|
látogató 2005. január 10-e óta |