Ez van – Blog – Tudatmódosítók – Salátástál – Terápia – Sorskönyv nélkül – Olvasókönyv – Képmutatás – Kijárat...
Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
„Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
– Ez bármire igaz.
Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005) |
csütörtök, március 13, 2008
00:54 Mit jelent Jézus feltámadása?
Címkék: Halál, Ünnep, Vallás, Világ+ember Hozzászólások:
"Isteni természete miatt pl., bár szabad akarata van, nem tud bűnt elkövetni..."
hol van olyan állítás, hogy Isten nem követhet el bűnt? Persze kézenfekfőnek látszik, de következik ez valamiből igazából?
Kedves Krisztián!
A kérdéses dogma Isten megismerhetőségét állítja úgy általában, arról nem beszél, hogy a megismerhetőség Isten mely tulajdonságaira vonatkozik. Ugyanakkor (a dogmától függetlenül) a teodícea egyik legrövidebb definíciója Istenre: szükségszerű létező (értelemszerűen szembeállítva a teremtett világ kontingens voltával). Vagyis ha Istenből egyáltalán bármi megismerhető, akkor, ha más nem is, az éppen hogy az ő szükségszerű léte.
Elménk csak részleges megismerésre képes. Nemcsak Istent, semmit sem képes teljesen megismerni. Ellenben létezik egy egy másfajta tapasztalat, ami Istent megtapasztaltathatja teljes egészében. Ez a nyugaton sajnos elfelejtett heszykia. Az egyházatyák korában keletkezett a fogalom. Isten szükségeszerűen és tapasztalat alapján is léztező. << Vissza |
|
látogató 2005. január 10-e óta |