Ez van –  Blog –  Tudatmódosítók –  Salátástál –  Terápia –  Sorskönyv nélkül –  Olvasókönyv –  Képmutatás –  Kijárat...

Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
         „Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
   –   Ez bármire igaz.

Birtalan Balázs naplója

Birtalan Balázs Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005)

szerda, január 28, 2009
12:07
 
Esemény utáni


Megvolt a könyvbemutató. Túléltem. Még közönség is volt, ráadásul szép számmal. Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki eljött, és mindenkinek, aki szeretett volna ugyan eljönni, de valamiért nem tudta megoldani.

Akit csak megkérdeztem, milyen volt, mind azt mondta: nagyon zavarban voltam az elején. Ez közepesen hasznos visszajelzés, ugyanis a saját zavarommal aránylag tisztában vagyok magamtól is. :) A zavarom egyik oka az volt, hogy írtam ugyan némi bevezetőt, el is mondtam, de próbáltam úgy tenni, mintha fejből mondanám. És ez a félig fejből, félig papírból a lehető legrosszabb konstelláció: már akkor is utáltam, amikor kispapként templomban prédikáltam, és „fejből” mondtam az előre megírt szöveget, aminek a gépelt példánya ott volt előttem az ambón. Ennél már sokkal jobb, ha improvizálom az egészet: abban is van akadozás, de legalább kevésbé mesterkélt.

Alább a bevezető szövege olvasható. Ennek a blogon való közzétételével igyekszem lezárni a két hónapja aktívan tartó „megjelent a könyvem” című őrületet, és próbálok visszatalálni a hétköznapokba. Persze ha lesz valami érdemi esemény a jövőben a könyvvel kapcsolatban, arról azért beszámolok, de azon leszek, hogy most azért már másról is szóljon az életem.

Amikor 19 éves koromban megkeresztelkedtem, a fiatal pap enyhe tanácstalansággal lapozgatta a szertartáskönyvet, keresve a használati utasítást arra az esetre, amikor a keresztelendő nem kisbaba, és szabadkozott, hogy ne haragudjak, de életében ez a második keresztelése. Én erre azt feleltem: még így is vezet, mert nekem meg az első.

Valahogy így vagyok most a mai nappal: noha számos könyv bemutatóján vettem már részt, és noha az Aszalt szilva naplementekor nem az első könyvem, annak rendje s módja szerinti saját könyvbemutatóból ez az első az életemben, és enyhe tanácstalansággal próbálom kitalálni, hogyan is kell az ilyet elkezdeni. Gondolom, talán illene mondanom valamit arról, hogy voltaképpen mi is ez a könyv, amely a szokatlan Mémtörténetek alcímet viseli. Ez nem könnyű feladat, de szerencsére van hozzá egy titkos segítségem. Egy barátomnak, Anitának, akit gyakorlatilag csak az internetről ismerek, küldtem egy tiszteletpéldányt, s ennek kapcsán váltottunk pár levelet. Az ő engedélyével idézek a levélváltásból.


Megérkezett a könyv, azóta letenni se tudom, annyira a kezemhez nőtte magát. Azon kapom magam, hogy hol nevetek, hol sírok, hol annyira belemélyedek, hogy közben odaég a kaja, hol bólogatok és csodálkozom, hogy „jé, te is így gondolod? ”, hol meg régi ismerősként üdvözlöm a blogodból már ismert írásokat. Anyukám is megnézte, mit olvasok ennyire, és közölte, hogy a címről soha nem találná ki, miről szól; én persze diadalmasan közöltem vele, hogy ez szándékosan van így, mire ő legyintett, hogy „művészlelkek... ”.


Én erre megkérdeztem Anitától, ugyan, árulja már el, mit is mondott az anyukájának, miről szól a könyvem, úgy szeretném végre én is megtudni. Merthogy gyakran kerülök olyan helyzetbe, hogy kéne valami ütős, egymondatos választ adnom, amikor nekem szögezik ugyanezt a kérdést. Ezt válaszolta:

Vannak olyan könyvek, amikről igazán nem kellene az embereknek megkérdezniük, hogy miről szól, mert kb. olyan, mintha egy festményről kérdeznék, hogy „milyen színű”, csak hát a többi könyv gonoszul rászoktatta az embereket erre a kérdésre. Ha össze kéne foglalnom tényleg nagyon röviden, azt mondanám, hogy „körbepillantás egy gondolkodó ember agyában”, de nem is csak „pillantás”, hanem úgy körülnézés, mint amikor egy könyvtárba szabadul be az ember, és ott mindenféle érdekes könyv várja. Ez talán találó, mert az emberek nagy része a „gondolkodó ember” kifejezéshez olyasmiket társít, amikről tényleg van szó a könyvben, pl. környezetvédelem, irodalmi élmények, társas interakciók, filozófia, teológia.

Vannak könyvek, amik bizonyos értelemben nem könyvek, hanem annál interaktívabb valamik, egyfajta beszélgetésnek érződnek író és olvasó közt, de nem a köznapi értelmében a beszélgetésnek, hanem annak, amit valójában beszélgetés alatt kéne érteni, ha nem az olyat értenénk alatta, hogy „mit hozzak a boltból” vagy „hogy telt a hétvégéd? ”. És a sok köznapi beszélgetés után az ilyen igazi beszélgetés olyan, mint egy frissítő zuhany. Ezt összevetve az előbbi könyvtár-metaforával, ha legközelebb valaki kérdezi, miről szól a könyv, közöld vele, hogy „ezt olyan érzés olvasni, mint zuhanyozni a könyvtárban”, és ha bután néz, akkor magára vessen, mert minek kérdez olyat, hogy milyen színű a festmény.


Amennyiben tehát hihetünk Anitának – és én szeretnék hinni neki –, a következő egy órában közös zuhanyozás vár ránk itt, az Írók Boltjában.

Ebben bízva szeretném megnyitni a csapot, azzal a versemmel, amelyet több mint tíz év verstelenség után írtam, s amely végül az Aszalt szilva első darabja lett. Noha verset magyarázni nem sokkal jobb, mint viccet magyarázni, annyi segítséget szeretnék nyújtani a megértéshez azoknak, akik nincsenek otthon a számítógépes billentyűparancsok világában: a Ctrl N kombináció mindig valami újat jelent: új kezdetet, új dokumentumot, új ablakot...

Címkék: , ,


Hozzászólások:


Nos, kedves Balázs, akkor a bemutatóról szóló "hivatalos" post kommentjeként is hadd gratuláljak :)



Köszi, Ádám! :)



Szia Balázs!
Nemégiben találtam rá oldaladra, és akkor bele is olvasgattam. Nagyon tetszett...(most jön a de..), de aztán megláttam, hogy meleg vagy és villámgyorsan kiléptem...aztán gondolkoztam. Ragyogó stílusod és gondolatiságod mélysége miatt visszatértem, és nem bántam meg. Feleségemmel beszélgettem is erről, teljesen igaza volt, hogy nem szabad megítélni senkit. A lényeg, hogy értékes ember és értéket képvisel, vagy nem...Te nálam átmentél ezen a vizsgán, felvettem az oldaladat a könyvjelzőim közé, és további sikereket kívánok. Tibo77 (Varga Tibor)



Kedves Tibor!

Egyrészt köszönöm a visszajelzésedet, nagyon jólesett.

Másrészt, ha nem veszed tolakodásnak, szeretném kifejezni elismerésemet azért, hogy hajlandó és képes voltál túllépni első, zsigeri averziódon. Talán el sem tudod képzelni, hogy mekkora (é smilyen ritka) öröm számomra ilyen történeteket olvasni (függetlenül attól, hogy a történet melegségről vagy másról szól-e, ill. hogy én magam szereplője vagyok-e vagy sem). Úgyhogy ezt külön köszönöm. :)

Üdv:

Balázs



Kedves Balázs,

Kommentem csak annyiban kapcsolódik a könyvedhez, hogy abban is szerepel a keresztény/meleg kérdéskör. Még 2007-ben jelent meg a Jel kiadónál a 'Homoszexualitás katolikus szemmel' című kiadvány. Kíváncsi vagyok a véleményedre róla. A M. Kurir most valamiért fontosnak tartotta letölthető formában közétenni. http://href.hu/x/81ce
Köszi előre is.



Kedves Balázs, örülök, hogy túlélted a könyvbemutatód, bíztatlak én is, hogy a következő már rutinból fog menni. Sajnálom, hogy "illatommal" nem tudtam ott az aszfaltdszungelben kicsit természetibb légkört varázsolni.

Gyorsan átfutottam a Kurir irományt és most kissé az értetlenség és a düh uralkodik érzelmi állapotomban. A Szerzők aranyosan és nyíltan tagadva a melegek diszkriminizácóját, mégis tudják a helyes utat, miszerint ez nem adottság, és prímán gyógyítható, igaz nem minden esetben, de gyógyítható. Igaz, hogy elfogadjuk a melegeket, de gyógyuljatok ki belőle, mert akkor jobb lesz nektek, igaz, hogy néha ez nem sikerül, igaz, hogy jobb az embernek nem egyedül, de nehogymár azonos neművel élj, mert az olyan nem szentélet, akkor élj egyedül és akkor még lehetsz szent is.

Számtalanszor említett és kibúvó a nem hitkérdés, nem teológiai kérdés, hanem a tudományos eredmények alapul vétele felé mutogatás, akkor miért olyan megváltó ez a Courage program, ami úgy tudom - de javítsatok ki - hogy egyrészt nem elfogadott módszer, mert nincs tudományos módszertana, illetve tudományosan, reprezentáltan felmutatható eredméénye? Az, hogy 3 emberből 1 nem él tovább meleg életmódban, az semmit nem árul el a tudományban.



Ez a kép elég jól visszaadja a benyomásaimat a Feri által linkelt könyvismertető kapcsán: csak teli torokból nevetni érdemes rajta, ahogy ez a mókás alpaka is teszi. :-))) A gyepesagyúak meg szép lassan belecsavarodnak közben a valóságtól elszakadt, hagymázas vízióikba -- nem fogja sajnálni őket senki.

Gratulálok Balázsnak a könyvbemutatóhoz, és köszönöm, hogy közreadtad a szöveget! Anita nagyon jó fej. Én is elmentem volna, de az időzítés miatt sajnos nem tudtam.

Ui.: Ha rossz kedvetek van, gondoljatok az alpakára. :)))



Én is gratulálok a könyvbemutatóhoz! Örülök annak, amit hallok és olvasok ezzel kapcsolatban. Az, hogy "lámpalázas" vagy egy szereplés előtt, nem hiszem, hogy egyedülálló tulajdonságod, nem kell miatta szabadkozni. :) Mindenki, aki szereplés előtt áll - legyen az színész, szónok vagy politikus - a készülődés velejárója az izgalom, amelyet a sok ember előtti szereplés okoz. Én régebben sokat szerepeltem az Operaházban, még gyerekként. Mindig van miért izgulni. Például: ne essek el a színpadon, ne dőljön rám a díszlet, ne rontsam el a szerepemet, stb. Azóta is van bennem félsz, mielőtt "közszereplek". A mai munkámban ez különböző értekezleteken, oktatásokon jelenik meg leginkább: mit szólnak majd hozzá az emberek, hogyan fogadják az üzenetemet, ne mondjak hülyeséget, ne rontsam el, stb. Szerintem az a természetes, ha a legközelebbi bemutatódon is izgulsz, vagy bármikor, amikor szereplés előtt állsz. Akinek nincs kétsége affelől, hogy hogyan fogadják majd az emberek, azon ez meg is látszik. Az ilyet szokták nagyképűnek titulálni, s általában nem fogadják jól az emberek.

Mondom ezt én, aki eléggé egészséges önbizalommal vagyok megáldva, és ezt már sokan nem veszik jónéven. Persze ez azért van, mert Magyarországon még csak tanulják az emberek az önbizalom, magabiztosság, és a "tudom mit akarok az élettől" kérdését. Ezért inkább dögöljön meg a szomszéd tehene is. Na de ez megint más kérdés. :)

Teljesen nem illik ide, de az Ádám által belinkelt alpaka kölykök mintha szabályosan lennének nyírva, vagyis mintha formázva lenne a sérójuk. Gondolom, persze fontos, hogy a látogatók szeressék az állatokat, meg "jajdearanyos", de azért mégis azt kéne látnunk, hogy természetes körülmények között milyen állatok ezek. Persze ettől függetlenül nagyon szeretetreméltó a frizurájuk. :) Természetes élőhelyükön aligha van fodrász. Ha az emberi hülyeségnek vannak határai, valaki mondja meg, hogy hol vannak azok... :)


Megjegyzés küldése

<< Vissza


Címkék:

5K, Add tovább, Agymenés, Apa, Brühühü, EMK, Emlék, Életkor, Felmutatható, Film, Gasztro, Halál, Humor, Húbazmeg, Hüjeblogger, Jog, Kapcsolatok, Kisebbség, Kommunikáció, Kopipészt, Könyv, Lakás, Melegség, Nyaralás, Panaszkönyv, Politika, Pszicho, Rádió, Súlyos, Szemműtét, Szomatik, Sztori, Számvetés, Tavasz, Ünnep, Vallás, Vendéglátás, Vers, Világ+ember, Virtuál, Zene



Terápiás olvasókönyv
Pszichológiai témájú irásaim gyűjteménye

Sorskönyv nélkül
Pszichológiai blogom

Sématerápia
Általam szerkesztett oldal


2015-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Felmászok a létra, Napkút Kiadó, 2015.

Felmászok a létra
(versek)


2009-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Művirágok a szimbolizmus oltárára, Katalizátor Kiadó, 2009.

Művirágok a szimbolizmus oltárára
(versek)


2008-ban megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Aszalt szilva naplementekor (mémtörténetek), Katalizátor Kiadó, 2008.

Aszalt szilva naplementekor
(mémtörténetek)


Korábbi hónapok:

január 2005 | február 2005 | március 2005 | április 2005 | május 2005 | június 2005 | július 2005 | augusztus 2005 | szeptember 2005 | október 2005 | november 2005 | december 2005 | január 2006 | február 2006 | március 2006 | április 2006 | május 2006 | június 2006 | július 2006 | augusztus 2006 | szeptember 2006 | október 2006 | november 2006 | december 2006 | január 2007 | február 2007 | március 2007 | április 2007 | május 2007 | június 2007 | július 2007 | augusztus 2007 | szeptember 2007 | október 2007 | november 2007 | december 2007 | január 2008 | február 2008 | március 2008 | április 2008 | május 2008 | június 2008 | július 2008 | augusztus 2008 | szeptember 2008 | október 2008 | november 2008 | december 2008 | január 2009 | február 2009 | március 2009 | április 2009 | május 2009 | június 2009 | július 2009 | augusztus 2009 | szeptember 2009 | október 2009 | november 2009 | december 2009 | január 2010 | február 2010 | március 2010 | április 2010 | május 2010 | június 2010 | július 2010 | augusztus 2010 | szeptember 2010 | október 2010 | november 2010 | december 2010 | január 2011 | február 2011 | március 2011 | április 2011 | május 2011 | június 2011 | július 2011 | augusztus 2011 | szeptember 2011 | október 2011 | november 2011 | december 2011 | január 2012 | február 2012 | március 2012 | április 2012 | május 2012 | június 2012 | július 2012 | augusztus 2012 | szeptember 2012 | október 2012 | november 2012 | december 2012 | január 2013 | április 2013 | május 2013 | június 2013 | augusztus 2013 | szeptember 2013 | október 2013 | november 2013 | december 2013 | március 2014 | április 2014 | május 2014 | június 2014 | október 2014 | december 2014 | január 2015 | február 2015 | március 2015 | április 2015 | május 2015 | július 2015 | augusztus 2015 | szeptember 2015 | november 2015 | december 2015 | február 2016 | március 2016 |


Így írok én – A jelen blog paródiája (by Jgy)
Így írok én 2. – Ua. (by Ua.)


>>> LEVÉL <<<



látogató 2005. január 10-e óta