Ez van – Blog – Tudatmódosítók – Salátástál – Terápia – Sorskönyv nélkül – Olvasókönyv – Képmutatás – Kijárat...
Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
„Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
– Ez bármire igaz.
Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005) |
kedd, július 06, 2010
08:54 Törvényesített izomagymosás
Hozzászólások:
Egészen hasonló emlékeket őrzök én is a tornaórákról. És a hasonló emlékek gyűjtését az utóbbi években tovább folytattam, amikor a fiamnak kerestem (és néha találni véltem) sportolási lehetőséget. A gyerek okos, kedves és készséges, szívesen és sokat mozog, de se ambiciója, sem tehetsége bármely versenysporthoz. Jópár próbálkozás után vagyunk: a karate edző verte a gyerekeket, de ez nem mindjárt derült ki, mert félt a fiam elmondani, az úszóedző rendszeresen nem engedte ki vécére, a teniszedző a rossz ütőkezelés miatt szitokszavak kíséretében büntette fekvőtámaszok kirovásával, stb.
Köszönöm, Eszter. Fontos volt ez most nekem, hogy ne maradjak magamra az ilyen irányú tapasztalataimmal.
Lehet, hogy illetlenség, mégis úgy gondolom, illik ide:
Hát én sem az voltam, aki a tornaórára járt sikerélményért. Viszont a napi mozgásra rászoktatni a gyerekeket és megéreztetni ennek az örömét nagyon fontos lenne. Sejtésem szerint erre a feladatra a mai tanrend a tanári gárda általában nem alkalmas, szerencsés aki a ritka kivételek egyikével találkozik. De ez a probléma szinte minden tantárgynál fönnáll, a készségtárgyaknál fokozottan. A zene, az irodalom szeretetére és értésére ugyanolyan fontos lenne megtanítani a gyerekeket és sajnos a jelenlegi módszerekkel ugyanolyan frusztráció források ezek az órák sok gyereknek, mint neked vagy nekem a tornaóra volt. De nekem két évig szerencsém volt a tornával. Gimnázium 3. és 4. osztályában nem volt osztályzás, csak megfelelt, nem felelt meg. Plusz kettő helyett három óra lett. No osztályzás nem lévén Nyíres (a tornatanár) úgy döntött szarik az egészre csináljuk, amit akarunk. Négy kör futás után az osztály fele focizott, fele röplabdázott (ide gyakran a tanár is beállt). Soha annyit nem mozogtunk korábban a tornaórákon, és ebben a formában mindenki imádta az tornaórát. Én is, és a még nálam is kétballábasabb, ducibb barátom is.
Nekem is megvan a magam rossz emléke a tornaóráról.
Kata, ha saját posztként írok ilyen történetet, az ilyesmire van fönntartva a "Húbazmeg" címke.
Hát...ez megrendített. Én most vagyok gimiben másodikos, eddig volt három tornatanárom de egyik sem normális.
Balázs, nekem érettségi után évekig rémálmaim voltak a matekóráktól. Mondjuk abból szerencsére nem sok van már az iskolákban. :)))
Tornaóra tárgyában Mérő László véleményét ajánlom szíves figyelmetekbe (a teljes interjú itt olvasható, és szívből ajánlom: http://www.pszichologia.hu/cikk/cikk.phtml?id=24):
Egy pozitív történetet sem olvastam "tesiórai" emlékekből, szomorú. Nem kételkedem a tanárok abberáltságában, de azért "lustaságunkat" se fogjuk csak erre és egyéb fix ideák mögé se "bújjunk", miszerint a testnevelés nem arra való, amire, tehát mozgás öröme, egészséges életmód, stb. hanem hogy mások mit várnak el tőlünk. Túl van spirázva a téma. Én azért futok, mert jól esik munka után, ez ilyen egyszerű! Mint szülőként nehéz lehet gyermekünk iskolai megaláztatásával szembesülni, egyet nem szabad elfelejteni, miszerint a gyermek tudata a szülők tudatalattijából fejlődik, a szülők tükörként állnak a gyermek előtt!
Ildi, azt hiszem, pont erről beszélünk mi is.
Mérő László egy nagyon okos ember, sok érdekes felvetéssel. Speciel, amit ebben az interjúban mond az a tornáról az szerintem nagyon nem állja meg a helyét (sőt a matekról se minden). Egyébként nekem sok ismerősöm volt akinek a tornaóra öröm volt és a gyerekeimnél is felemás a helyzet.
Kedves 'pulykakakas', engem érdekelnének az érveid, hogy miért nem állja meg szerinted, amit Mérő mond.
Pulykakakas, a tornaóra és szinte minden óra öröm is lehetne.
"A testnevelés sem - meggyőződésem, hogy nem - arra való, hogy mozgáskultúrát tanítson (1), sem arra, hogy megéreztesse a gyerekekkel a mozgás örömét (2), nem is arra való, hogy egészséges életmódra neveljen (3). A testnevelés főképp arra való, hogy megtanuljuk, hol lakik az atyaúristen (4)."
Pulykakakas, először is a többi órák nincsenek minden nap.
Gyakorlatilag már mindent elmondtak előttem. A lényeg: az ötlet jó, hogy legyen sok tesi, csak akkor az óraszám növelése mellett a tanári hozzáállás javításáról is gondoskodni kellene.
oncogito:
Most olvasom az Indexen:
én eddig is örültem, hogy már rég kikerültem az általánosból, de ezek után még jobban. nálunk a tornaórák lényege gyakorlatilag az volt, hogy aki a tanuláshoz hülye, az ott éli ki magát, és az ilyen gizdább, inkább szellemi beállítottságúaknak, mint én, elég pocsék volt. belehülyülnék, ha ezt mindennap kellene "élveznem".
"Mégsem lesz kötelező heti öt testnevelésóra?" << Vissza |
|
látogató 2005. január 10-e óta |