Ez van – Blog – Tudatmódosítók – Salátástál – Terápia – Sorskönyv nélkül – Olvasókönyv – Képmutatás – Kijárat...
Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
„Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
– Ez bármire igaz.
Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005) |
szerda, június 27, 2007
11:37 „Szilárd a véleményem; kérem, ne zavarjon össze tényekkel!”
Címkék: Halál, Könyv, Politika, Világ+ember Hozzászólások:
Nem szép, amit mondandó vagyok, ám az életösztön diktálja: Én nagyon igyekszem csak olyan problémákkal foglalkozni, amelyek megoldásában legalább egy fikarcnyi reális részem lehet.
Magabiztosság ide vagy oda, még mindig nem világos a háborúsdi, hogy ebből a 37 polgárháborúból (amelyben ugye nemzetközi konfliktusok a nevéből eredendően nem lehetnek benne), hogy jön ki a kétmilliárd.
Balázs, már egyszer idézted Nietzschét, hogy mit ad egy hordó bor és egy palack szennyvíz. Ha 50 állításból 5 vitatható értékű, akkor az egész halmaz hitele meginog.
Ja, igen, épp ez a seggem-a-bársonykanapén-érzés, amit baromira utálok. Az "úristen-merre-halad-a-világ" típusú állítások (l. pl. idézett könyv) engem, a fogyasztói társadalom aktív tagját (mert az vagyok addig, amíg el nem megyek mauglinak egy tanyára - és ezzel már sok értelmiségi fuccsolt be...) az önző barom pozíciójába helyeznek, és kényszert érzek, hogy győzködjem magam (keresem az érveket), miszerint nem is vagyok lélektelen elvevő.
Nagyon foglalkoztat engem ez a kérdéskör, nem tudom a töprengést abbahagyni. És a töprengés tárgya még mindig a saját felelősségem (iiletve általánosabban az egyéni felelősség) kérdése. Tényleg, hogyan kéne engem megrengetnie ezeknek a tényeknek? Hogyan kéne szerinted/szerintetek ahhoz viszonyulnom, hogy pl. olyan sokan, és egyre többen halnak meg AIDS-ben? Mit csináljak?? Mit gondoljak?? Mit tegyek ellene? Mit tehetek azon kívül, hogy nem élek promiszkuus életet, hogy nem kábítószerezek, stb. És ha mindezeket folyamatosan megteszem (pontosabban nem teszem meg), akkor mennyiben számít, hogy mit gondolok e statisztikai adatról? Sőt, mit számít, hogy tudok-e róla egyáltalán?
számomra abban áll az egyéni felelősség, hogy nem dughatom a fejem homokba, hogy annak ellenére, hogy nincs hivatásom harctéren halottakat összeszedni, még tudnom kell róla, hogy háború dúl, ezzel a tudattal kell feküdjek, ezzel a tudattal kell kelljek, mert ha megtanulom becsukni a fülemet, szememet, mert ha a békés mikroklímámat megtanulom megvédeni minden zavaró hírtől, világégéstől, természetikatasztrófától, vagy csak a ténytől, hogy a civilizácionk gonosz és önző, akkor azt sem veszem észre, ha a szomszédomat minden este félholtra verik az ablakom alatt. Ezért nem válasz nekem, ha valaki azt mondja, "nem foglalkozom a politikával, nem érdekel a politika, nem is akarok hallani róla",mert ez a gyermekinemtudás, szemettenyérreleltakarás megengedhetetlen a haláltáborok óta, ahová milliok orra elott vittek milliokat.
Eszter, éppoly gyengének, kétségbeesettnek és szerencsétlennek érzem magam mint Te amikor felteszed azeket a kérdéseket. Keveset tehetünk csak, szinte semmit, de egyet azonban mégis, mégpedig azt, hogy tisztán lássunk. Hasonlatos ez ahhoz mint amikor egy beteget hoznak a kórházba, aki lázas, félrebeszél, rosszul érzi magát, hány, és még folytathatnám az általános szimptómák felsorolását. Az egyik orvos azt mondja, nincs ennek komoly baja csak elrontotta a gyomrát. Egy másik is odajön, ránéz és azt mondja, lehet napszúrást kapott, nézzétek hogy mennyire leégett az arca. A harmadik szalmonellára gyanakszik míg a negyedik vakbelet kiállt.
Nem, Asszam, bocs, nem értek egyet. Tartok tőle, hogy ha az ember a kataklizma (háború, éhinség, stb.) víziójával kel-fekszik, akkor elveszti azt a biztonságérzetet, hogy vannak dolgok, amiért érdemes erőfeszíteni. Én inkább gondolom, hogy az az egyénnek az a felelőssége, hogy észrevegye a maga mikrokörnyezetében azokat a (szakmai és magánéleti) feladatokat, amelyekben hatóereje van, és hogy azokban cselekedjen. Ha tudnám is, hogy miért van annyi balesetes halál (ami annak felel meg a te példádban, hogy mitől hány a beteg), akkor sem tudnék mit tenni a baleseti halálozás csökkentésére (a beteg meggyógyítására) egyebet, mint hogy a gyerekemet megtanítom közlekedni (szólok egy orvosnak), mert nem vagyok közlekedésbiztonsági szakember (avagy a te példádnak megfelelően orvos).
Bocsánat az előző megjegyzésemben összemostam, amit Sztefano és Assam írtak.
Maris tettel a balesetihalalozas statisztika javitasaert, ha orvost hivsz a balesetes melle, ha a gyerekedet kozlekedni tanitod, errol van szo!
Oscar Wilde: "The Importance of Being Earnest" ('Bunbury') << Vissza |
|
látogató 2005. január 10-e óta |